U današnjem digitalnom svetu važe drugačija pravila koja nisu zaobišla ni svet biznisa koji se sve više transformiše zahvaljujući tehnologiji pod svima već poznatim nazivom – virtealna realnost (VR). Zahvaljujući tome, preduzeća sada imaju sve veće mogućnosti za postizanje konkurentske prednosti na sve zasićenijem tržištu, ali i sve veće pretnje ukoliko ne prepoznaju značaj praćenja razvoja tehnologije što je danas imperativ u svim oblastima.

 

Brzi razvoj tehnologija doneo je virtuelnu realnost (VR) koja je u poslednje vreme postala apsolutni hit razvojem opreme koja je laka za upotrebu i finansijski pristupačna svima. Virtuelna realnost sve više smanjuje jaz između fizičkog i digitalnog sveta i ima sve širu primenu. Ovo i nije iznenađujuće imajući u vidu da ona pruža našem umu da bude kreator naše realnosti oslobođene od fizičkih barijera našeg tela dajući nam priliku da “iskusimo” mesta koja postoje samo u digitalnom svetu. A sve se može stvoriti i poništiti samo jednim pritiskom na dugme.

Iako se čini da industrija igara ima najviše koristi od ove tehnologije, VR je već kreirao čitavu oluju u različitim industrijskim sektorima. Preduzeća mahom prihvataju mogućnosti koje otvara ova neverovatna tehnologija. Zbog izuzetnog iskustva koje pruža korisnicima, VR danas može uticati na svaki element poslovanja. Svaki proces iz različitih oblasti (usluga, marketinga, finansija, ljudskih resursa, proizvodnje, itd.) može jednostavni biti simuliran VR-om.

Osim praktične primene, ova tehnologija omogućava i odličan trening i obuku. Možemo se izložiti bilo kakvoj situaciji koju simuliramo na računaru, a za koju naš mozak veruje da se zaista u njoj nalazimo zahvaljujući sve boljim fotorealističnim vizuelnim elementima. Na taj način, ono što mi vidimo, za nas je sasvim realno i pruža nam mogućnost da nadgledamo situaciju i da učimo iz naše interakcije u virtuelnoj realnosti.

Veliki značaj za poslovanje preduzeća leži u primeni VR-a i u izradi prototipova i u dizajnu usluga odnosno proizvoda jer omogućava da se simulira svaka karakteristika dela, procesa ili mehanizma, a zatim da se izvrši i testiranje istog. Performanse i pouzdanost se takođe mogu testirati i izučavati u svim mogućim uslovima na mnogo jeftiniji, brži i sigurniji način.

Iako se sveukupno prilagođavanje ovoj novoj tehnologiji iz našeg ugla čini sporim, ne smemo biti u zabludi i zaključivati površno. Moramo biti svesni da se neophodna transformacija koju moramo izvršiti u ovom pravcu nalazi odmah “iza ugla” i sada je pravo vreme da brendovi definišu svoju strategiju virtuelnog sadržaja, ukoliko to do sada već nisu učinili.